måndag 6 december 2010

20101126 - Sanur

Lyxpizza på Massimo

Uppdaterar blog från Bistro95 där de hade Internet. Vi är faktiskt lite brunare än det ser ut här.

Vår "apartment" på andra våningen.

Upp och packade vid 7 och frukost vid 8. Checkade ut och hängde lite vid poolen innan vi blev upphämtade vid 10-tiden. På väg till Scoot-kontoret fick vi se att det trots allt fanns lite av en by. Väl i Sanur fick vi skjuts till Palm Garden som var ett hotell i södra delen av Sanur som vi kollat in i reseguiden. Vi fick något som de kallade "Ambassador Suite" som var två sovrum med ett extra gemensamt rum med soffgrupp  och bord, dock hade det rummet bara tre väggar och ingen AC. Det fanns fläkt och vi hade bra utsikt över trädgården och poolen så det var rätt schysst ändå. Efter incheckning och förskottsbetalning var det lunchtid och vi gick hundra meter till en Italiensk restaurang som hette Massimo. Alla utan Lisa åt vedugnspizza, Lisa tog räkpasta. Allt var jättegott, antagligen bland det bästa vi ätit under Bali-resan. Efter lunchen gick vi till en pub som hade internet, jag fixade min tidsredovisning som jag så klart missat innan jag åkte. Jag antog iallafall att det var det eftersom de ringt två gånger och även mailat... Jag och Anders letade vatten innan vi gick tillbaka till Palm Gardens. På eftermiddagen hängde vi vid poolen innan det var dags för Massimo igen. Innan vi gick tog vi oss en Gin och Tonic. Jag har släpat runt på en flaska gin sen Japan men vi har senaste veckan varit utan kyl... På Massimo var det fullt med folk och de undrade om vi bokat plats när vi kom dit, efter 5 minuters väntan fixade de ett bord. Denna gånge blev det förrätt för mig och Anders och sen Risotto. Jenny åt skaldjurspastan som Lisa tog på lunchen och Lisa åt en tallrik med blandade förrätter. Till efterrätt tog vi jättegod glass som vi åt under promenaden hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar