tisdag 30 november 2010

20101125 - Lembongan

Frukt- och grönsaksmarknad. Anders är inte intresserad ;-)

Sjögrässkördande

Poolen där vi spenderar en hel del tid

Här en familj (minus pappan som var magsjuk och minsta barnet) som sålt allt de äger och ska resa så länge pengarna räcker.

Provar tungstensfiltret på blixten

Alltid lika hotfull när han lämnade över våra vattenflaskor.

Man samlade på baseballtröjor.

Inte värdens vackraste kort men här är vi framför recpetionen kvällen innan vi åkte tillbaka till "fastlandet".

Vid frukost kl 8 kom vår kapten och sa att snorklingsutflykten fick skjutas upp en timme till 9.20 pga att det var så lågt tidvatten. Punktligt kl 9.30 satt jag, Lisa och Anders (Jenny stannade hemma med en ond fot) på plats vid stranden men det visade sig vara "Bali-time" som gällde. Strax efter 10 kom vi iväg, förutom oss tre och kaptenen var en av våra engelska grannar med sin son med. Vi åkte till ett nytt ställe som "upptäckts" för några dagar sedan där det fanns goda chanser att se "Manta-Ray". Och efter att ha letat lite såg vi en från båten. Vi tog på oss utrustning och hoppade i. Det var två st på ca 10 m djup, men vattnet var klart så man såg dem tydligt. Efter en stark och god lunch som åts med händerna från ett palmblad snorklade vi lite i Crystal Bay igen. Under utflykten såg vi även delfiner och nån slags flygfisk. När vi kom tillbaka var Jenny rätt hungrig så vi gick ganska snart och åt lunch. På eftermiddagen låg vi i poolen och softade. Efter mycket smsande fram och tillbaka lyckades vi tillslut möta Anna Pontén som är i Bali i 6 veckor. De bodde i Mushrom Bay några km sydväst om oss så hon tog en moppe och kom på besök. De hade ingen pool så hon passade på att utnyttja vår. Tydligen hade många i hennes gäng problem med öronen för tillfället. Själv berättade vi om våra magar som fortfarande inte är helt ok ;-) Innan solen gick ner åkte hon tillbaka och vi gick till Scooby-Doo och åt pizza. Det var åskoväder runt om oss som stundtals lyste upp hela himlen men just över oss var det klart väder. I vår reception tog vi en gruppbild tillsammans med personalen. Imorgon åker vi tillbaka till "fastlandet" dvs Bali.