måndag 15 november 2010

20101110 - Från Kyoto tillbaka till Tokyo

Långt tåg, dessutom nästan lika långt åt andra hållet


Utsikt från vårt hotellfönster. Pokemonplan, bara i Japan?



Bali-sandaler

Idag tog vi Shinkansen tillbaka till Tokyo. Skaffade en något sämre Bento-låda på tåget, lite för mycket synliga bläckfiskarmar för min smak. Bytte på Tokyo-station till Yamanote-line två stationer och sen Mono-rail till Haneda Airport där vi ska bo en natt. Snackade med recetionen på hotellet om att vi ville ha en taxi till imorgon kl 04.30 för vårt plan går kl 06.25 från en annan terminal. Jag tror vi förstod varann. Sen gick vi en sväng på flygplatsen. Jag gjorde nåt smutsigt, något jag svurit att aldrig göra... jag köpte ett par Crocs. Jag fattade inte först att det var Crocs men jag måste erkänna att jag visste det innan jag gjorde inköpet så det är ingen ursäkt. De är iallafall ganska "maskerade" och ett otränat öga skulle nog tro att det var några vanliga enklare tygskor. Efteråt åt vi soba-nudlar med vegetarisk tempura (friterade grönsaker), väldigt gott! På kvällen packade vi i stort sett allt och satte klockan på 04.00.

1 kommentar: